fredag 3 juni 2011

Vår marknad i Torsby

Vår och vår... jag tycker snarare det har varit sommar idag. Min bror och hans fru ringde tidigt på förmiddagen för att höra om jag kunde hjälpa dem på marknaden idag. Och visst vem ställer upp? :-) Hela Torsby kryllade av folk idag. Det var riktigt kul att se. Det blev en toppen dag för handeln i den lilla byn. Emilia hade fullt upp att titta på alla barn, ballonger och hopptorn. Hon dansade till musik och åkte karusell med morfar.
Nu sitter jag i soffan och pustar ut. Det blev en lång dag och kroppen känns helt slut. Mina fötter ser ut som en hobbits fötter, i sagan om ringen. Mina vader går det inte att ta i för då skriker jag rätt ut, det beror nog mest på dansen igår. Jag skulle ha stretchat. :-)
Nu blir det sängen och i morgon blir det Himmel och Pannkaka.
 Dagens marknad.
 Mycket folk. :-)
 Här stod jag i solen hela dagen.
 Emilia ser fundersam ut.
 Nu kör vi morfar!
Jag borde lära mig av Emilia att stretcha. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar