måndag 6 juni 2011

Minnen

Igår låg jag och tänkte på när min bror och jag var små och hur vi lekte men grannens barn. Vi gjorde kojor, vattenrutschbana på gräsmattan, spela kort och mycket annat. I torsdags fick jag veta att killen vi lekte med inte finns mer. Jag tänker massa på hans äldre syster och hans föräldrar. Den sorg de måste ha. Tänk vad livet är skört. Hur det bara kan vända på ett ögonblick. Hur någon man håller så kär bara kan försvinna, och man kan aldrig se den igen. Det är så orättvist att någon så ung skall lämna oss så tidigt.

Jag fäller en tår för min kära.
Jag fäller en tår för min vän.
Som jag nu mist för evigt, evigt min vän.
Den tår jag fäller är ett tecken på min kärlek till dig.
Jag fäller en tår för bara dig.

5 kommentarer:

  1. Fröken M tipsade:)
    Välkommen till bloggträsket:)

    SvaraRadera
  2. Hemskt att livet är så skört. Man ska verkligen ta tillvara på varje dag, njuta av att ha dom man älskar omkring sig.

    Roligt att du börjat blogga, jag hittade hit från Fröken M. :)

    Ha en fin dag, kram!

    SvaraRadera
  3. Låter som att du varit med om ngt tråkigt.. en kram till dig!!

    SvaraRadera
  4. Hittade hit via Fröken M och ville hälsa dig välkommen till blogglandia! :-) kram Carolina

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för er respons och kramar.
    Det är väldigt skönt att skriva av sig. :-)
    Ja, livet är skört. Det gäller att ta vara på det. Kram till er!

    SvaraRadera