torsdag 16 juni 2011

Liten eller stor...

Skönt att vara hemma igen. Då har man avklarat en arbetsdag i Torsby. Tänkte på det när jag var på väg hem, jag beundrar de som pendlar så långt varje dag för att komma till jobbet. Som te x min ingifta farbror (karlstad-arvika) och min svägerska som snart skall pendla mellan torsby-karlstad. När jag bodde i Oslo kunde köerna på väg hem ta lika lång tid som resan mellan torsby-karlstad, fast avståndet bara var ca en mil och inte tio mil. Samma sak för de som bor i andra storstäder. Det finns alltid för och nackdelar med att bo i en större stad, som att bo på en liten ort. Jag har svårt att bestämma mig för vart jag trivs bäst. Liten eller stor by?
Oslo mitt andra hem.
Lite skillnad på vägar. Här är en bit av E18 genom Oslo.
Och bilden under Järnvägsgatan i Torsby. :-)


Storstaden eller skogen?

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar