torsdag 2 juni 2011

Man blir som man umgås

En blandning!

Jag har konstaterat att man blir som man umgås. Hur fint är det med dialekter från Värmlands alla hörn?
Min bror har en kraftig Karlstad dialekt, Linda Torsbymål och Per något oförståligt från Kil. :-)
Själv har jag fått en blandning. Märker att jag lägger om dialekten när jag är i Torsby. Kan bero på att jag inte vill verka för märkvärdig med min Karlstad dialekt. Ärligt talat det är väldigt fint och charmigt med dialekter. Men jag har nog lite förkärlek till de norska dialekterna. På tal om Norge så var Monica här i helgen och hälsa på Marie, Lukas och Andreas. Eftersom jag var i Torsby och inte han träffa henne bestämde vi att jag och lillan skall ta oss en tur till Drammen och hälsa på snart. :-)

 Torsby + Karlstad = SANT
Han som det inte går att förstå. :-)

Kram Linda

1 kommentar: