söndag 10 juli 2011

Curry och Ketchup

I dag har det blivit lite shopping inför morgondagen. Ny kalender och nya jeans tights. Emilia har fått halsband och armband. :-) Och så fick jag ett infall att köpa mig en ny kokbok. Det blev en med massa GI recept.
I går tog Lotta, Emilia och jag oss en tur till Frognerparken inne i Oslo en fantastisk plats. Det var fint väder och massa folk ute i parken. Bilder kommer lite senare. Lotta sitter på dem. :-)
Lunchen tog vi på en Indisk restaurang i närheten, med ett något roligt namn. Curry och Ketchup.
Efter Froger turen drog vi ut på Bygdöy. Där ute bodde jag i över ett år. Ett jättefint område.
Här bodde jag. Hyrde av sjömanskyrkan.
"Mitt hus"
Den blå lilla dörren.
Utsikten från köksfönstret. Det var som att titta in i en park.
Mitt drömhus i Oslo.
En bild till från huset.
Otroligt mysiga fönster.
Huset med den finaste utsikten. Hela Oslofjorden.
Badplatsen HUK. Det här liknar utsikten från huset ovan. Eller utsikten ovan är något bättre.
Indiska restaurangen.
Emilia väntar på mat.

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar