måndag 23 maj 2011

Nu vänder det...

Efter att ha haft en tufft tid med skilsmässan, blivit arbetslös och många tankar på vart man skall bo. Har saker börjat ordna upp sig. Idag var en sådan dag.
Klockan elva idag var jag och Emilia och tittade på ett alternativ till boende i Kristinehamn. Per fick följa med som barnvakt :-) Huset var kanon i storlek till oss två, men det var mycket jobb att göra invändigt. Det tåls att tänka på. Emilia tyckte om att springa på gräsmattan.
Efter Kristinehamns turen åkte vi hem till Karlstad. Jag hade ett möte kl halv fem. Och jag lovade er att berätta hur det skulle gå. Jag fick jobbet!!! :-) Men jag får inte avslöja företaget än. Det kommer senare.
När mötet var över åkte Emilia, min mamma och jag till Sommarlagret för att berätta för min far den trevliga nyheten. Där hittade Emilia möbler till sig själv och en stor trädgårgdstomte som hon säkert skulle vilja ha med sig hem. Men jag var inte lika övertygad. Sen var hon tvungen att undersöka grisens näsborrar. Tur att den inte var riktig.


Här är huset i Kristinehamn.


Brudarna! :-) Lika som bär.


Emilia, solstrålen.


Här är min och Pers lunch idag på Maribergs café. Väldigt gott!


Efterrätten tog vi vid Picassostatyn i skärgården. Ett stenkast från mina föräldrars hus.


Efterrätt! Glass i stora lass.



Grisen som fick två fingrar i trynet.


Den här passar mig, tyckte Emilia.


Han har en igelkott också.

Kram Linda

1 kommentar: