tisdag 31 maj 2011

Kan själv

Tänk vad tiden går. Ett år har gått så fort. Att min lilla ängel börjar få egna viljor och vill visa att hon kan själv. Hjälp jag trodde det skulle komma i tre års åldern. Men här börjas det tidigt. :-)
För ett halvår sedan ammade jag henne fortfarande och nu äter hon pytt i panna själv. Nyponsoppa har blivit en ny favorit. Perfekt till ostsmörgåsen. Att plocka majskorn och stoppa i mun kan sysselsätta henne länge.
Det mamma Linda har insett till sin fasa är att hon gillar bättre hemmalagad mat än barnmats burkarna. Eftersom jag är själv tycker jag det är lite tråkigt att laga mat till mig själv, så lillan har inte blivit bortskämd med hemmalagad mat. Men det får det bli ändring på. Snart skall jag ju börja jobba och då måste jag ha med matlåda också. Jag får ta fram de få kunskaperna jag har i matlagning. Kanska skall införskaffa en ny kokbok med bra recept. Har ni några förslag på en kokbok till mig?
Jag kan själv!
Ser du mamma hur duktig jag är.
Nyponsoppa mums.
Lite rinner utanför.
Har börjat äta banan själv. Se så nöjd.

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar