tisdag 24 maj 2011

Ett trevligt telefonsamtal

Idag har jag tvättat åtta maskiner och diskat, skall försöka hinna med att dammsuga innan det blir för sent.
När Emilia sov tidigare idag fick jag ett trevligt samtal. Min gamla klasskompis och barndomsvän Åsa ringde, från Bergen. Hon om någon går i väntans tider. Om några dagar skall hon få en liten dotter och jag förstår att hon tycker tiden går sakta. Jag minns själv hur man gick och vänta. Som tur var behövde jag bara gå två dagar över tiden och jag hoppas Åsa inte behöver vänta så mycket längre. Åsa var här och hälsade på när hon fick veta att hon var gravid, och jag tycker inte alls det känns länge sedan. Tiden går fort. Jag har bestämt mig för att åka och hälsa på henne när lillan har kommit. Bergen är en jättefin stad och det är alltid lika mysigt att träffa Åsa.


Här är Emilia ett dygn.

Kram Linda


1 kommentar:

  1. Tack gumman, alltid lika kul att prata med dig också! Wow så konstigt det känns att se bilder på Emilia där hon går omkring själv. Var ju inte så länge sedan jag var på besök. Långt hår har hon också fått! Hon är jättesöt Linda. Längtar till min prinsessa kommer. Konstigt att man kan längta så mycket efter någon man aldrig mött...
    Kram från Åsa

    SvaraRadera