tisdag 17 maj 2011

Syskon kärlek


Idag tog Emilia och jag en tur till Kristinehamn för att hälsa på storasyster Lollo. De lekte kafferep med Emilias nya kaffe service. En perfekt 1års present från Robban och Ingela. Emilia har varit på toppen humör hela dagen, vilket hon oftast är. Men det blev lite mindre sömn idag, så jag hade räknat med några tårar. Inte en enda. Att få träffa storasyster är så roligt och intressant. Och Lollo visar att hon är stolt över sin lillasyster. Bilden på Emilia och Lollo är tagen för några månader sedan.


Imorgon skall jag fira min kära bror som fyller år. Han får en kruka med en murgröna som är formad som ett hjärta, i present. Han kan behöva lite växter till sitt nya hus. Han och hans fru som är med på bilden, har köpt sig ett underbart fint hus i Torsby. Jag önskar dem lycka till!
Ja syskon kärlek är något som kan vara starkt hela livet. Att veta att man aldrig är ensam.
När min lillebror skulle komma till världen var jag så stolt. Och jag kallade mammas mage för Johan, fast de inte visste vilket kön det skulle bli. Jag hade bestämt mig, jag skulle bara ha en Lillebror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar