lördag 28 maj 2011

Inte bara vara mamma Linda

Den här helgen flyttar min bror och hans fru in i huset. Och igår hjälpte hela familjen och några vänner till med att bära och packa upp. Huset var jättemysigt invändigt. Det kommer bli kanon för herr och fru Brattström. Även deras hund Troja verkar trivas bra. Hon har fått en jättefin hundgård med eget litet hus.
Sen hade Linda B och hennes mamma varit och hämtat deras nya köksmöbel. Lantlig och fin.
Idag skall jag hjälpa till på Himmel Och Pannkaka. Det skall bli skönt att få vara Linda, och inte bara mamma Linda för några timmar. Eftersom pappa till Emilia flyttade när hon var 4 månader och inte har hört av sig sedan sista november, så har jag Emilia själv 24h om dygnet. Då kan det vara skönt att få barnvakt några timmar ibland. Och Emilia tycker det är så roligt att få busa med mormor och morfar. Sen är det bra om hon inte blir för mammig.   :-) Men jag tror att när jag börjar jobba kommer jag sakna henne otroligt mycket under dagarna. Hon är min ängel.

Kram Linda

4 kommentarer:

  1. Vi är gärna barnvakt vet du, det skulle Lollo älska! Må gott så kan vi höras o kanske ses till veckan kramar Jenny

    SvaraRadera
  2. Va fina ni är !!! Vi måste höras, jag vill veta ALLT om hur det har gått ;) kramar

    SvaraRadera
  3. Vi träffas gärna snart. Emilia saknar nog pojkvännen Viggo. :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Det blir toppen om jag skall på PRO-dans i Kristnehamn. Då kan storasyster vara barnvakt. Stor kram från oss

    SvaraRadera