tisdag 23 augusti 2011

Drömmar

Man skall aldrig sluta drömma. Att ha drömmar och mål i livet tror jag är bra. Och det spelar ingen roll om man har det privat eller i sin yrkesroll. Det känns så otroligt skönt när man har lyckats att uppnå dem.
Jag och min ex man hade ett litet hus ute i Kristinehamns skärgård. Det var otroligt mysigt, men jag har insett att det är också väldigt mycket jobb med hus. Det finns alltid något att ordna. Vi påbörjade en renovering och det är inte, bara bara. Jag kan ju säga att med facit i hand, gjorde min bror och hans fru ett klokt val att skaffa sig ett hus där det gick att bara flytta rätt in i.
Men jag har fortfarande en dröm om ett hus, fast denna gång i ännu mindre skala än vad jag har erfarenhet av sen tidigare. Ett litet torp att fara till för att få lite lugn och ro hade varit underbart. Något i stil med det här torpet.
Ett perfekt litet torp.
Jag har införskaffat porslinet, nu är det bara torpet kvar :-)

Kram Linda

1 kommentar:

  1. Jag har lite plats över här i skogen som du kan bygga ett litet torp på! kram jenny

    SvaraRadera